söndag 31 januari 2010

Finns det doftlösa vårblommor?

Nu har jag spanat in era nyinköpta vårblommor i flera dagar och beskådat den härliga blomsterprakten. Nu tillhör jag ju den där lilla skaran som har ont av starka dofter som liljekonvalj, hägg och syren. Ja, det gäller även lösningsmedel, målarfärg, spritpennor, men även svagdoftande saker som påskliljor. Därför har jag inte vågat köpa några blommor innan jag kan lukta på dem för det vore ju tråkigt att behöva slänga ut dem i kylan. Jag hoppas att ni som redan har blommor inne, kan tipsa mig om de mest svagdoftande.

Tack på förhand!

Annars får jag väl fortsätta med säkra kort som Hibiskusar, St Paulier och Streptokarpum om jag vill ha något blommande igen.

Tjoho, vilket underbart slut på helgen! Pojkvännens katt spyr ner både min mest värmande filt, underlakan och bäddmadrass medan pojkvännen glatt snarkar vidare mindre än 1,5 meter ifrån. Typisk karlar. Dags att gå och bädda och försöka sova och hoppas på en bättre dag imorgon.

1 kommentar:

  1. Hej! Vad kul att du tittade in hos mig. Nu har jag lagt ett nytt inlägg med vilka fröer jag sådde.
    Ska kolla runt lite hos dig.

    Ha det härligt!
    Anna

    SvaraRadera