fredag 5 februari 2010

En vilsam helg ...

... hade jag förra helgen när det var tänkt att jag skulle göra en storstädning hemma för att stajla om från jul till vår, men med feber i kroppen så blev det sängen och soffan som gällde.

Dock var det svårt att komma till ro för trots att jag hade så hög feber var jag ändå väldigt rastlös, inte hade jag lust att lägga mig i sängen precis ...

På lördagen gick febern ner till mer normala 38, men jag var ändå betydligt tröttare och låg i princip i sängen hela dagen. Att plocka in disken och äta frukost var en STOOR ansträngning. Framåt sen eftermiddag började min rygg tycka att det var nog med sängläge så jag bytte ställning och satte mig en stund vid datorn för att läsa alla bloggar jag missat under veckan när jag lagt mycket ledig tid på företagsekonomin. Ja, så mycket ledig tid hemma blir det inte när promenad-, tåg och väntetider inklusive arbete lätt blir 12 timmar. Som tur är kan jag slumra på tåget så jag piggnar till framåt kvällarna.

Tja, även denna lördagkväll piggnade jag till och fick för mig att ”byta gardiner”. Ja, jag har ju velat ha ett par blågröna Saritagardiner till från IKEA, men naturligtvis hade de hunnit utgå när jag väl kom till skott. Suck, det blev till att tänka om. Det gröna trivs jag ju med och inte har det verkat finnas något skirt tyg i den stilen någon annanstans heller, så efter mycket funderade blev det ett par i lila istället som får utgöra rumsdelare och det andra paret fick sälla sig till vännerna i fönstret. Ja, jag rekommenderar nog inte att balansera och byta gardiner efter feber för lite yr i mössan var jag allt, men man måste ju passa på att hinna göra små framsteg någon gång när tiden rusar iväg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar