lördag 27 februari 2010

Välkommen ut - eller håll dig inne!

Här kommer bilder från i söndags.

Min dator i stan är så seg så jag har inte haft tålamod med att ladda upp dem tidigare. Dessutom är det också kul att komma ihåg kontrasterna på under en veckas tid.

Redan på lördagen hade vi ju skottat tre gånger för att överhuvud taget kunna ta oss från dörren till gatan, där allt var ett stort vitt hav, så det var väl inte med större glädje vi knuffade upp dörren och möttes av mer ...
Som tur är bredskottade jag gången så att inte allt skulle yra igen.
Hos pojkvännen kändes ändå livet rätt okej trots allt skottande för gatan utanför var ju välplogad. Däremot verkade det vara värre i Jönköping. De vänner som skulle komma på lördag kväll ringde återbud och det var nog först när vi kom till stan som vi verkligen insåg varför! Så här såg det verkligen ut överallt i min stadsdel, så vi uträttade våra ärenden och sedan åkte pojkvännen hem, eftersom det var i princip omöjligt att parkera.
Som jag minns det var det renskottat vid cyklarna i början på veckan.
Sikten ut på från tredje våningen var också begränsad.
Vid balkongdörren likaså.
För att inte tala om det lilla snötäcket. Måttat innifrån är det uppemot 115 cm.

Det känns som våren dröjer ...
men tack och lov har de 20 minusgrader vi hade i måndags förvandlats till plusgrader, så nu är det rejält snöslask som råder. Det är nästan så man behöver vara simkunnnig. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar