söndag 7 februari 2010

En lat helg

Inte är det ofta jag kommer till pojkvännen och konstaterar att jag har för lite att göra ... oftast tar jag istället med mig alldeles för mycket att läsa och hinner inte hälften.

Visst tvättat och bloggat har jag gjort samt läst ikapp alla bloggar jag vill ta del av, men efter att N´s son åkte på någon form av magbacill och inte fick behålla maten igår så har energin att göra något praktiskt försvunnit.
Så till viss del har vi gjort som Gullan. Tack och lov var det inte i min tvätt som en smått sotig katt la sig ...

Nu inväntar vi sista tvätten innan vi kan åka till stan igen och se om vi får något gjort där. Söndagar är ju en bra dag att planera veckans matsedel och veckohandla, eftersom detta sällan hinns med på kvällarna. Men vad vi ska äta idag är den stora frågan ...

Annars är jag nöjd med att jag fått sorterat upp bloggarna efter pyssel, inredning och trädgård. Vissa ligger nog fortfarande fel, men det får jag upptäcka efter hand.

Ha en fortsatt bra helg!

2 kommentarer:

  1. Vad man skall äta är alltid den stora frågan,fördelen är att i det här huset behöver jag bara planera för helgerna eftersom gubben är borta hela veckan och då äter jag vad som finns...oftast bara någon macka. Katten ser ut att ha hittat ett riktigt skönt ställe aoch ser ut att ha det riktigt gott.
    Hoppas det inte var magsjukan utan att ni har klarat er.
    Susanne

    SvaraRadera
  2. Ja, usch för otrevliga magbaciller! Hoppas det gett med sig och allt bra igen.
    Söt kisse, där har hon det gott och bra.
    Kram / Bea

    SvaraRadera