lördag 6 februari 2010

Nu blommar det

Ena amaryllisen är inne på sin andra stängel med totalt fem klockor.


Min frilandshibiskus har fått sin andra blomma.

Nu tre dagar senare blommar nummer 2, 3 och 4 och fler knoppar verkar vara på g. Jag tycker att hibiskusen är en fantastisk blomma, då den ena stunden tappar alla blad och det är bara några pinnar kvar och någon månad senare så blommar den oerhört vackert.
Även min kalancho har börjat blomma, så det börjar ändå kännas som att våren kommer komma igen även om det är långt kvar.

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Tänk att de finns dem som lyckas med hibiskus!! Jag har provat så många gånger, men knopparna faller av eller oxå får jag nån ohyra på dem :-( Det är en fantastiskt vacker blomma och finns ju i så många olika färger. Din var väldigt vacker. Kul att du vill vara med i min utlottning!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  2. Nämen hej - ett Troll till! :)
    Underbart vackra Amaryllisar du har. Mina har inte blivit 'som de brukar' i år av någon anledning, tyvärr. Jag får väl försöka nästa år igen. :)
    /Gunilla the Troll

    SvaraRadera