söndag 7 februari 2010

Månadsbilden februari

Månadsbilden februari
tagen den 6/2
Snön ligger djup och jag fick verkligen pulsa i snön för att kunna ta detta kort. N trodde aldrig jag skulle lyckas ta mig fram till komposten längst bort, men skam den som ger sig.
Än har vi ju inte en meter snö i alla fall.

Månadsbilden januari
tagen den 3/1

Samma plats i början av oktober 2009.

När jag ändå var ute tog jag lite fler snökort.

Här är en kvarsten som ligger på en gammal stubbe.

Samma plats i slutet av augusti.

Här syns snödjupet ovanpå stenen.

Snön ligger vit på taken ...

Vid den uppskottade gången mot källaren var
snödjupet över 40 cm där gräsmattan syns.
Hoppet om vår känns just nu långt borta, framför
allt när man ser parkeringen av tre sparkar utanför ICA.
Tyvärr hade jag inte kameran med mig ...

2 kommentarer:

  1. Hej och tack för titten hos mig!
    Härliga bilder och visst är det mycket snö...här kom det 50 cm bara över en natt! Men nu skiner solen och det börjar droppa lite, fåglarna kvittrar så det finns hopp, hihi!
    Å vad roligt att du vill vara med i min utlottning...önskar dig lycka till!

    Kram Anki

    SvaraRadera
  2. Det verkar vara vinter i hela Sverige i år! Här är det inte bara sparkar som är parkerade utan även snöskotrar... =)

    SvaraRadera