lördag 23 januari 2010

Det händer inte så mycket

I flera dagar har jag nu tänkt att jag borde plantera om mina gyllenbärsplantor som växer så det knakar. Dessutom har jag lite penséfrö och annat smått och gott som ska i jorden, men vi får väl se om jag kommer till skott imorgon istället. Dessutom är frågan hur mycket blad som ska vara kvar på mina julrosor. Tyvärr hade de nog farit rätt illa i affären för den ena ser rätt ledsen ut. Annars har tiden lagts på att förbereda morgondagen nu när jag har börjat jobba åtminstone tisdag till torsdag igen. Måndagar och fredagar är mer ovissa. I måndags hade jag kunnat jobba på två ställen samtidigt och igår blev det inget.

Dagen idag har vi tillbringat hos pojkvännen, eftersom hans son är på besök. Mycket av tiden har lagts på att påbörja röjningen av vinden för att vi ska kunna bygga om och höja taket däruppe. I dagsläget är den oinredd och oisolerad med plats för en massa bråte. En hel del är inte ens pojkvännens, utan kvarlevor från en tidigare ägare, så det blev en tur till avfallsanläggningen med 3 tv-apparater, 2 bildskärmar och ett expansionskärl. Dessutom hittade vi två gamla Huskvarna-maskiner varav en med bruksanvisning från 1942. Den andra verkar vara från femtiotalet, enligt Blocketannonser vi fann, och den såg ut att fungera fortarande. Vi har visserligen inte provat med tråd, men nålen skuttade glatt.

Därefter rev N igenom en del lådor. Fråga mig inte hur många tefat han hade i en låda. Nu ska åtminstone tre varianter få hamna hos någon annan. Däremot är det väl bra att vi får lite fler flata tallrikar och assietter samt lite extra fat till blommorna, vissa var riktigt söta.

Sedan fick jag påbörja städningen av kylskåpet. Jag förstår inte varför han har så svårt att slänga saker som blivit för gamla? Visst jag hittar en del skräp i mitt också, men oftast vet jag ju om att det ligger där och gör regelbundna rensningar. Sedan fick han slutföra arbetet, så så rent har det nog knappt varit sedan han flyttade in ...

Så nu känns det som att även pojkvännen kan anta rensa i röran-utmaningen. Jag har deltagit sedan vecka 1, men väljer att göra mina redovisningar på min andra blogg, Skoogstrollets funderingar.

Jag vet inte om Rullan försöker hjälpa till med rensningen eller om hon bara ville ha bättre plats i byrålådan ...





Lämnar man minst glipa så är strax någon där och plockar ur kläder för att sedan krypa ner ... till mattes stora förtret.

1 kommentar:

  1. Det där med katter som hittar sina egna sovplatser lite hur som helst..det känner man ju igen..har själv två yr & busväder till hårbollar här hemma =)

    Kram

    Ps! Ny tävling hos mig:

    http://uj76.blogspot.com/2010/01/tant-lottar-ut-ett-presentkort-vart_27.html

    Ds =)

    SvaraRadera