onsdag 6 januari 2010

Slut på bilder :-(

Fy vad putt man blir på sig själv när man glömmer kamerasladden hos pojkvännen. Dessutom dröjer det väl till helgen innan vi ses igen och jag tror inte jag har någon annan som fungerar som reserv. Nog klagat, någon gång måste ju vara den första som jag glömmer. Världen går ju inte under precis.

Men det hade varit kul att visa lite bilder ... men de får läggas in i efterhand istället.

Här har det ju snöat hur många timmar som helst sedan igår, så imorse hade vi säkert över 2 decimeter snö och det fortsätter ymnigt ännu. Frågan är hur mycket vi ska få innan detta är över?

Ljusslingorna ute är täckta med snö och på balkongen är snölagret ordentligt. Sedan är det ju inte ofta vi har snö långt upp på fönsterrutorna och jag bor ändå på tredje våningen. Eller får man mer snö där bara för att man bor närmare himlen med alla moln?

För säkerhets skull har jag varit och storhandlat idag så matförråden är fyllda, så det räcker med någon snabbhandling 2 kvarter bort i värsta fall. Dessutom passade jag på att frosta av och rensa ur frysen nu när det ändå är runt tio minusgrader ute.

Sedan märkte jag i veckan att det svänger rätt fort för i måndags var det 10 minusgrader på dan och dagen efter 3 minusgrader för att sedan svänga tillbaks till 10. Risken är att vi får en sen vår om Vättern lägger sig. Hur det ser ut just nu har jag inte koll på.



Här är bilden jag saknade ...

5 kommentarer:

  1. Hoppas att det gick bra på samtalet du skulle på igår. (Vad det nu kan handla om). Nytt jobb kanske?! Jag håller tummarna för dig i så fall.
    Kram Karin

    SvaraRadera
  2. -10? VIlken sommarvärme ni har? Jag gruvar för att ge mig ut i den bistra 29 grader kalla vintern här utanför... hutter!!!

    Ja, är det inte kamerasladden så är det batteriet som dör just precis när man försöker föra över bilderna till datorn! Man blir vresig!

    Har du hört något mer om jobbet? De kan ju vara så fruktansvärt sega med att höra av sig.. när jag hamnade på mitt nuvarande jobb så tog det fyra månader innan de bestämde sig för att de skulle anställa just mig... suuuck!
    Arbetslösheten är ju inte heller någon hit, för mig var det mest den ekonomiska oron som drabbade mig, jag hade inga problem med att fylla dagarna med pyssel!! :-D

    SvaraRadera
  3. Typiskt att glömma en sån viktig sak :O)
    Tur att det är helg igen. Tack för att du deltar i min utlottning
    Sköt om dig och ha en mysig helg
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  4. Sladdar är hopplösa! de antingen försvinner eller gömmer sig hos någon så man inte hittar dem när man skall ha dem :) Vi har ju ett antal sladdar hos oss; mobil x 4 (laddare och usb tilldator) 2 kamerasladdar, externa hårddiskar m.m. så jag har skrivit namn på mina sladdar och har dem på en krok i garderoben :)

    När det gäller etiketter på blommor så är jag inte så noga, de som var med på bilderna, var från botaniska och de skriver ut hela namnet. Jag gillar ju försvenskning av blomnamn så jag skriver bara vanliga namnet på etiketten som föjer med växterna ut i rabatterna - jag måste ha etiketter i rabatter så jag inte får för mig att gräva där och minnet är ju bra men kort :)

    Jag har alla växter i en excellista, med alla namn, både köpta, fådda och sådda samt av vem jag fått/bytt till mig dem av och var de planterades.

    Ibland uppdaterar jag listan på sommaren med att de lever eller försvunnit :) Ambitiöst kanske men ju fler år jag håller på med trädgård, detso viktigare har det blivit.

    Idag har jag sått penseer, basilika, timjan och lite andra gamla fröer jag hittat. Tänkte att de har grott lagom tills vintern är slut och de kan flytta ut i mitt vinkast :)

    Ha en trevlig helg :)

    SvaraRadera
  5. Hejsan!
    Planeringspedagog, låter spännande. Men att jobba på 14 olika avdelningar i treveckorsperioder.... Många, många nya barn att lära känna!! Vad mycket du kommer att hinna se under dessa veckor! Hoppas du får besked snart!
    "Rosenbågen" i vår trädgård köpte vi på Plantagen för ett par år sedan. Vi hade egentligen inte tänkt att köpa någon, men vi fick syn på den och tyckte den skulle passa så fint i trädgården! Gillar den jättemycket!!
    Ha en fin helg!
    Sari

    SvaraRadera