lördag 2 januari 2010

En lugn nyårsdag

Nyårsdagen gick i avkopplingens och småplockandets tecken. Jag passade på att vattna mina blommor, sitta länge i soffan och läsa en tidning. I tidningen PS fanns det mycket intressant, bland annat en artikel om ekonomi som fick mig att börja fundera och börja räkna över ekonomin.

Äntligen fick jag också diskat upp det mesta så det såg snyggt ut i köket, men varför ska det vara så svårt att få bort plastisättningar i glasflaskor, som i till exempel soyaflaskan?
Medan jag diskade började pojkvännen på maten så han fick sitt efterlängtade fläsk med löksås. Därefter skyndade vi iväg ner till stan för att se de traditionella nyårsfyrverkerierna. Även om jag bott i stan i 14 år så var det nog första gången. Visserligen har jag ju inte varit hemma i stan alla år.
Denna gången blev korten lite bättre, tycker åtminstone jag, men jösses vilken tid kameran tog på sig.

Sedan var det bara hem igen för att packa så vi kunde åka tillbaka till byggdammet. Där möttes vi inte bara utav damm utan även av kylan. Pelletsförrådet i anslutning till pannan var slut så temperaturen var nere på 12 grader inomhus när vi kom. Hutter.
Jag som då är frusen allt som oftast fick ta på mig morgonrock och fleecetröja. Mössan åkte nog inte av förrän läggdags då temperaturen blivit lite mer uthärdlig. Då kan vi ändå vara tacksamma över att det bara var -7 ute. Kanske inte så konstigt att nacken mår si och så då jag visst hade sovit med halsduken på. :-)

2 kommentarer:

  1. Hallojsan!

    Vad läckert att du lyckades fånga fyverkerierna på bild!

    ha en god fortsättning på året!!

    Kramis Sanne..

    SvaraRadera
  2. En riktigt bra fortsättning på det nya året önskar jag dig!

    SvaraRadera