lördag 16 januari 2010

Årets första getingfångare

Tja, fråga mig inte vad jag hade för förväntningar när jag gick iväg till torget förra lördagen, men inte fanns det några växter där i tio minusgrader i alla fall. :-) Kylan till trots så var det ändå en del knallar där som sålde främst tyger, gardiner, fisk och ost.


Torget stänger vid ett, men det syns knappast att klockan inte är mer på ovanstående bild. Det var i alla fall mysigt och jag köpte en ny t-shirt för tjugo kronor. Det är inte ofta jag köper kläder utan att prova, men den här gången funkade det ...

Efter en tur ner till järnvägsstationen för att hämta tidtabeller begav jag mig hemåt. På vägen sprang jag på ett ställe med rea. I mitt minne var det en järnvaruaffär, där jag köpt en lucia till min eladventsljusstake för flera år sedan, men nu var det en outlet i väntan på att lokalerna skulle renoveras till gym, hotell eller vad det nu blir ... Härlig rymd var det i alla fall.

Här fanns det många snygga hyllor att inspireras av till växthuset. Vi får se om det blir något liknande byggt så småningom.

Båda var genomtänkta för de verkade vara hopfällbara. Den översta behövde dock något att stödja sig mot.

Mest hade de handdukar, kuddar och filtar, men jag är ju inne i en period då jag försöker vara sparsam med mina inköp. Om jag hade haft barn på g i vänskapskretsen så hade denna varit perfekt som gåva. Visst är apan söt med sina långa armar ...

Istället blev det en likadan bricka som jag redan använder som vattningsbricka på miniväxthushyllorna. Dessutom blev det tre glasföremål som verkade vara käcka att använda som lyktor utanför det önskade växthuset. Konstigt nog hade de hål i botten och en kork upptill, så jag var tvungen att fråga vad det var ... ... så nu är jag ägare till tre getingfångare för 20 kr styck, som det var tag tre betala för två på, men det återstår att se om jag behöver fånga getingar. Jag tycker de blev lika snygga så här med en enkel IKEA-ljusstake under.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar