söndag 31 januari 2010

Oj, vad ni skriver

Först och främst måste jag säga ett stort TACK till alla kommentarer jag får och i all synnerhet för namnen på växterna jag gillade förra året. Tyvärr har tiden varit så knapp sedan jag började jobba att jag inte kommit mig för att tacka personligen på era bloggar även om jag vill.

Förra helgen gick i röjandets tecken hos pojkvännen och i pluggandets här den andra delen. Sedan har veckan bara svischat förbi, så det är först nu i helgen som jag har haft tid att börja läsa ikapp om allt pyssel, inredning och sådder ni pysslar med. Många verkar så verbenor nu, så dem får jag nog spana in så jag inte missar något ... Ja, missa något måste jag ju göra för allt kan man inte så, men man kan ju i alla fall stilla nyfikenheten först.

Dessutom har jag kommit på att jag nog ska dela upp blogglistan i 3 delar för att lättare kunna läsa ikapp ett gäng bloggar i taget. De jag läser här är ju både om pyssel, inredning och trädgård. Alla härliga på sitt vis, så inte kan jag bara välja ut några ...
De om livsstil respektive foto har hamnat på mina andra två bloggar som jag trodde jag skulle vara så flitig på.

Hmm, en dator på tåget vore kanske ingen dum idé ... Frågan är bara hur den ska få plats i packningen? Med tanke på att jag tillhör "det kringresande folket" med 7 förskolor som arbetsplats så ska man ha med både termobyxor, fleecetröja, extrakläder om situation skulle uppstå (70 minuters tåg hem), matlåda, frukt och mellanmål samt lite pedagogiska saker att roa barnen med. Ja, vi har ändå en resväska som min kollega släpar på ... men när hon var sjuk i veckan så insåg jag att något får jag nog ha i ryggsäcken ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar