lördag 2 januari 2010

Nyårskvällen och natten

På kvällen samlades vi ett stort gäng på uppåt 50 personer för att fira nyår ihop. Värdgänget/dansgänget hade även i år smyckat lokalerna med ljusslingor och mycket konfetti så det kändes festligt. Servetterna var uppställda som hjärtan på högkant.

Till förrätt serverades tunnbrödsrullar med ost och skinka med cider i rosafrostade glas till.

Till huvudrätt bjöds det på kyckling och potatisgratäng. Till serverades både bernaisesås, vitlökssås, rosé- respektive grönpepparsås. Dessutom vankades svensk sallad och en sallad med oliver, fetaost och soltorkade tomater. Det var riktigt smaskens.

Efter en vända dans blev det efterrättsbuffé med maffig chokladkaka, glass, grädde på flaska, kolasås, chokladsås, marränger, maschmallows och laktosfri äppelpaj. Mitt lilla smakprov av äppelpajen var riktigt god.

Därefter blev det mer dans. Mest blev det lindy, men även bugg och en foxtrot respektive salsa. Visst kunde jag dansat mer, men jag gillar inte att vara allas blickfång då många i början av kvällen mest stod som åskådare.

Inför tolvslaget intog vi balkongen med utsikt mot hela södra Vätterbukten. Mitt försök att fota de snöklädda träden gick inget vidare, så jag fick börja utforska kamerans finesser. Några fyrverkeripjäser avfyrades även hos oss.

Ljusen över stan var väldigt fina, även om det inte blev så bra med kamerans fyrverkeriläge heller.
Detta blev nattens bästa fyrverkerikort.

På väg hem tog jag detta kort vid parkeringen. Jag gillar verkligen de frostade träden.

Sedan bar det hem och i säng efter en lång kväll.
Ett stort tack till hela gänget som höll i allt så det blev ett gemensamt nyårsfirande ett år till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar