måndag 9 november 2009

Varför är gräset grönare ... ?

Varje gång jag kommer hem tittar jag längtansfullt bort mot grannens entré. Det ser så inbjudande ut. Visst, hade jag fått bestämma så hade jag tillfört någon växt också, men nu vet jag ju att grannen själv påstår sig vara dålig på att vattna.


Hos mig finns det väl visserligen färggranna inslag, men det är väl plottrigt. Min älskade gamla cykel har jag inte ens lyckats slänga. Kanske kan man spara den och ha blommor i cykelkorgar ... det ser ju så fint ut hos andra ...

Vad gäller växterna har jag ändå försökt flytta om för att det inte ska se alltför belamrat ut vid första ögonkastet, även om det är det. Fråga mig inte hur många jordgubbsutlöpare som väntar på odlingsbäddar till våren. Mina två klematisar ser inte roliga ut, kanske var det ett dåligt reaköp. Dessutom längtar jag efter höstplanteringar med ljung och enar. Jag som inte ens borde tänka tanken på att handla. Suck. Eventuellt blir det en hemmasnickrad hylla i helgen som kanske lyfter lite. Nog med gnäll.
Däremot kunde jag inte låta bli denna underbara lykta på ÖB. Där fick dock pojkvännen betala, men å andra sidan handlade jag en hel del saker till honom i somras/höstas så det går nog jämt upp till slut.


Inne har det däremot fixas lite fint, men det får bli en annan gång.

2 kommentarer:

  1. Hej! Vilken fin lykta! En sån skulle jag också kunna tänka mig på vår balkong! Ha en bra dag! Helena

    SvaraRadera
  2. En cykelkorg med vackra blomster blir nog bra! Lyktan är jättefin!

    SvaraRadera