lördag 21 november 2009

Andra och tredje projektet i Beas utmaning

Idag skiner solen och jag längtar ut, men jag är helt slut i kroppen och orkar nog inte vara ute någon längre stund tyvärr. Det är ju så surt när man inte har energi att njuta av det ljus som någon enstaka gång ges. De här barnbacillerna börjar ta knäcken på mig. Nästa vecka vill jag ju vara frisk nog att kunna ta sprutan. Nog längtat.

Detta projekt var färdigmålat redan i början av veckan, men krävde lite ljus för att kunna fotograferas.
Innan jag känner mig helt klar behöver jag nog hitta ett par vinkeljärn hemma hos pojkvännen för att lyktan ska stå säkert. Nästa steg är att fixa ett mer adventsbetonat arrangemang. Frågan är om jag ska ha ett mellanstag också för att lätta upp intrycket lite. Pojkvännen tyckte det såg ut som Musse Pigg-fötter. Vad tycker ni?

Hela projektet började med att jag ville att lyktan skulle synas lite mer. I samma veva hittade jag delar av ett gammalt datorbord i grovsoprummet. Brädbitarna är kvar sedan ett tidigare byggprojekt hemma hos mig.

Med tanke på skivans kvalité så ville jag inte skruva i den så två yoggikorkar fick tjänstgöra. Tyvärr är de några millimeter för höga så det blev inte helt stabilt, därför ska jag hitta två vinkeljärn eller en bit av ett buntband i metall för att staga upp. Frågan är om jag får godkänt av Bea då ...
Så här blev resultatet utan växter.
Mitt andra projekt i veckan var att sy en påse så jag lättare hittar mina ljuslyktor som är lite skrymmande. I jullådorna får de inte plats, så därför har de hamnat i en påse i klädkammaren. Visst små plastpåsar är praktiska, men inte särskilt snygga eller lätta att hitta.
Jag var lite lat och orkade inte lära mig byta undertråd på pojkvännens symaskin så det blev vita sömmar.
Att byta till raksöm glömde jag, men det syns knapp när snodden kom dit.

Ett annat projekt är nästan klart, men jag har inte bestämt hur det ska dekoreras än.

4 kommentarer:

  1. Inte tycker jag det ser ut som Musse Pigg-fötter heller. ;) Hade du inte nämnt det så skulle jag aldrig tänkt så.

    Ha en skön lördagkväll!

    SvaraRadera
  2. Tack så jätte mycket för besöket på min blogg. Va ´glad jag blir att du vill lägga till mig i din blogglista. Jag lägger till dig i min. Ser att du planerar ett växthus. Det kan jag ju inte bara missa eftersom jag själv går och drömmer om ett. Kram Lena/isis

    SvaraRadera
  3. Tack för dina vänliga ord om min blogg och välkommen tillt tävlingen hihi ja att välja pris kan man ju inte i denna tävling så vi får väl hoppas att du vinner den du vill ha. Välkommen tillbaka, det är trevligt med nytt besök! Du har också en fin blogg med trevliga inlägg och bilder. Ha en bra söndag kram

    SvaraRadera
  4. Hej på dej!

    Tusen tack för besöket hos mej och den fina kommentaren. Självklart får du ta med texten och använda den. Det var precis vad jag ville med hela. Att den som läser ska ha glädje av orden och ta dem till sig precis om jag gjorde.

    Själv har jag gjort en utskrift och hängt upp på ett gammalt fönster jag har stående mot en vägg. Jag stannar till då och då och läser. Jag tycker versen är precis lika vacker varje gång :o)

    Så fint du har gjort. Trevligt här i din blogg. Måste kolla mer också innan jag går.

    Varm kram

    Monika

    SvaraRadera