tisdag 10 november 2009

Ett ryck

Att hålla ordning i klädkammaren är väl inte min starka sida precis. Dessutom är jag bra på att plocka ut lådor därifrån i tron om att jag kommer sortera innehållet. Med tanke på att jag slutade som klasslärare i samma veva som jag flyttade så blev det en hel del som bara plockades ner. Med tiden har väl en del kommit på plats, men jag har fortfarande flera lådor som står. Att jag är ekorre gör väl inte saken bättre ... Mycket ska sorteras, in i pärmar, pysslas klart eller slängas.

Men nu var jag trött på lådan i vardagsrummet, men för att ställa tillbaks den var jag tvungen att lyfta på lite annat innan jag upptäckte att lådan i botten var sönder. Den råkade innehålla mina sångböcker som faktiskt hade en tänkt plats. Sagt och gjort rensade jag hyllan och snyggade till, så nu är jag riktigt nöjd. Visst kupan ligger där och skräpar, men den går ju inte använda med en lång lågenergilampa i.


Sedan hittade jag lite gamla tavlor jag köpt billigt på ÖB så de fick faktiskt pryda väggen som är ful som annars borde spacklas och målas om. Med tanke på att jag bor i hyresrätt så vet jag inte om det är någon idé, frågan är ju hur länge jag kommer att bo här och såå ofta är jag inte i klädkammaren. De flesta jobbarkläderna ligger i byrån i sovrummet.

Visst är de småsöta?

Tack vare omflyttningen så kom också denna härliga matta fram. Jag gillar Nalle Puh, även om jag är vuxen.

1 kommentar:

  1. Hej!
    Så skönt det är när man tar tag i att röja upp lite!!
    Man blir så nöjd efteråt :)
    Jag är expert på att gömma undan saker i garderober och skåp..
    Måste ta en rensnings dag här hemma också snart ;)
    Så söta tavlor :)
    Ha en bra helg!
    Kram Anna

    SvaraRadera