lördag 28 november 2009

Femte och sjunde projektet I Beas utmaning

Länge har jag tänkt dekorera några glasburkar med text för att kunna ge bort julgodis i, men både färgen och burkarna har blivit liggandes.

Jag tog en vanlig liten marmeladburk och skrev god jul med en gloss touchpenna. Med en hjälptext i burken gick det rätt bra, även om de hamnade på lite olika höjd.


Sedan skulle jag måla dit två granar också. Detta gick väl åt pipsvängen mer eller mindre. I pipen var det en luftbubbla så när jag försökte få ut färgen så flög pipen all världens väg och jag hade grön färg på både tröjan, grejerna på bordet och golvet så det blev till att städa först. Tack och lov var den vattenlöslig.

Pipen hittade jag inte så det fick bli att måla med pensel. Mina målartalanger har väl aldrig varit något att skryta med, men det hade nog blivit snyggare om jag kunnat använda spetsen på pennan och bara göra konturer.

Igår kväll satte jag igång med ett litet virkprojekt.

Idag har jag sytt dit pärlor i varje picot på vingarna samt en gloria. Att få vingarna till att sitta snyggt var inte det lättaste då mönstret ju är diagonalt. Jag tror det får duga så här.

1 kommentar:

  1. Oj så pysslig du är! Fin liten ängel! Ha en skön första advent och tack för alla fina kommenater på min blogg!
    Kram/Veronica

    SvaraRadera