söndag 15 november 2009

Mysiga förändrigar

Äntligen har jag fått upp min vajer så mitt vardagsrum kan kännas mer avgränsat. Välkommen in!
Tyvärr är det väl allt för sällan som det ser så här uppsnyggat ut, men det är ju ändå då jag mår som bäst och tycker det är underbart att ligga i soffan och njuta av en god bok eller bjuda in en vän. Filten brukar ju kana så fort man sätter sig, men jag gillar ändå att ha något som bryter av.

Sedan var det hög tid att få upp gardinerna nu när mitt vackra träd har tappat alla bladen så ser det rätt trist ut ute. Frågan var bara hur de skulle hänga nu när jag hade två längder kvar istället för fyra.
Sedan kortet togs har de hamnat på sidorna eftersom det blev för mörkt, så nu blir det att ta en ny tur till IKEA och hoppas att de finns kvar.

Kuddarna är verkligen en favorit även om de lätt får vattenfläckar när vattnet lyckas rinna över kanten på krukfaten.

På soffbordet tänder jag gärna ljus, men det blir mest när det kommer någon på besök.

I ena hörnet står mina omplanterade amaryllisar. Frågan är om de borde förvaras mörkt för att få en nystart? Jag har ju missat att ha dem på grönbete i sommar ...

Så här ser vardagsrummet ut sett från arbetsdelen. Längs den icke visade väggen döljer sig naturligtvis en tv och lite bokhyllor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar