tisdag 24 november 2009

Fjärde och sjätte projektet i Beas utmaning

På julmarknaden fick jag lite inspiration, som väckte pyssellust senare på kvällskvisten. Det resulterade i att cernitleran åkte fram och i dag har en tomte, en stjärna och två hjärtan härdats i ugnen. Resultatet blev väl lite blandat, men det var många år sedan jag jobbade med lera och gjorde kycklingar och fjärilar.

Det andra hjärtanet fick pryda en flaska som jag ska ge bort.
Tomten provade jag att hänga runt halsen. Luvan blev lite oregelbunden som synes.

Ska det bli snyggt får jag nog platta till baksidan lite istället för undersidan eller också får han bli en bordsdekoration istället.

Efter vaccinationssprutan ikväll virkade jag en stjärna/snökristall ur boken Glad Jul. Det gick rätt fort att få till dessa fem varv.
Mitt femte projekt glömde jag fota så det får vänta tills imorgon. Det sista på min hylla skulle jag fixat ikväll, men det strandade på att jag inte hittade min skruvpåse från IKEA. Jag undrar var jag la den när jag tog fram de andra skruvarna ...

Tack och lov att jag bestämde mig för att åka och ställa mig i kön för vacccination efter jag kom hem från intervjun i Nässjö ikväll. Om det blir ännu en intervju får jag veta imorgon.

Precis som sist när jag gick fel vecka var det lång kö, men nu var det mest barnfamiljer. Ut i kön kom en kvinna från Röda Korset som delade ut nummerlappar till alla vuxna och familjer med barn över 13. Vi fick helt enkelt en egen kö, som slutade strax utanför dörren, så knappt 40 minuter senare hade jag fått min spruta. Det känns bra eftersom de för en stund sedan meddelade på tv att vaccinet var försenat och att morgondagens vaccination skulle ställas in. Däremot tyckte jag väldigt synd om alla små barn som nog fick vänta i evigheter. Man kan ju undra om några fick gå hem med ogjort ärende.

3 kommentarer:

  1. Fina små pyssel du gjort. Fint med en tomte om halsen//Britt

    SvaraRadera
  2. Som du pysslar och står i :)
    Det var länge sen jag höll på med cernitlera, men så roligt det är. Fint blir det oxå.
    Ha en riktigt go´helg!
    Kram Mari

    SvaraRadera
  3. vad fint pyssel...
    kram
    annelie

    SvaraRadera