onsdag 4 november 2009

Hmm, influensan börjar härja

Än har jag ju inte märkt av influensan här, men nu pratade jag precis med pojkvännen. Där hade de tydligen tre fall på jobbet ... Även om det är en "vanlig" influensa så känns det ju ändå läbbigt att den kommer smygandes. Jag hoppas att pappas kommentar om att min förkylning har skapat viss immunitet håller. För influensa hade jag ju så sent som i februari i år, så jag tycker jag kan vänta 4-5 år på nästa. Jag har ju haft det med ett antal års intervall. 1995, 99, 2006 och nu senast 09 tror jag att det är. Någon vaccination vet jag inte om det blir, men men den som lever får se ...

Hoppas ni drabbade kryar på er!

6 kommentarer:

  1. Här pågår vaccinering för fullt. Sonen har fått i skolan i går (dottern var sjuk) och jag fick vecka 43. Ska bara övertyga dottern om att hon ska ta den oxå :)
    Annats tycker jag inte att jag har märkt av någon influensa än.

    Ja, visst ser roten ut som ett riktigt troll, hihi.
    Och du behöver inte oroa dig för kärleken. Är gift sen 16 år, och fortfarande kär :)

    Kram Mari

    SvaraRadera
  2. Ja, fy för influensan!! Den florerar i skolor runtom här hos mig och man får hoppas på det bästa!!
    Ha det gott! / Bea

    SvaraRadera
  3. Dottern ska få spruta på skolan idag...
    Vi, resten av familjen är fortfarande ovaccinerade... Sonen går på dagis så vi måste på Vc med honom isf. Svårt det där, bestämma sig om man ska vaccinera sig eller inte!?

    Ha d gott i helgen!
    Kram Hanna

    SvaraRadera
  4. Ja det där med flunsan. jag hoppar över sprutan. Hoppas att jag gör rätt//Britt

    SvaraRadera
  5. Hej, vad kul att få ta del av dina jultraditioner, låter mysigt! Försökte förr också samla vänner och pyssla ihop innan jul men nu är alla så upptagna innan jul så de är svårt att få ihop. Vi har i alla fall en tradition att baka lussebullar jag och två kompisar med alla barn innan Lucia. Tråkigt att du varit sjuk, vi vaccinerade oss jag och barnen förra veckan så förhoppningsvis slipper vi i alla fall den otäcka influensan. Vem vet hur allvarlig den är, kanske inget att oroa sig över men eftersom dottern har svår förkylningsastma ville vi ändå vaccinera oss för hennes skull.
    Må så gott! jenny

    SvaraRadera
  6. Vi ska nog ta spruta. Just nu är allt vaccin slut så det blir väl till att ställa sig och köa då de får påfyllning om några dagar. Kram Stina

    SvaraRadera