söndag 15 november 2009

Jag är så nöjd!

Det var länge sedan jag köpte min silikonform, men nu har den äntligen kommit till användning och jag är så nöjd.
Det här är resultatet av första användningen. Visst blev det mycket snyggare med kokosparfaiten serverad så här än i en vanlig blå degbunke! Till parfaiten serverade jag skivad annanas och After Eight.
Till huvudrätt bjöds det på ugnsbakade klyftor och bitar av potatis, morötter, rödlök och jordärtskocka blandat med olivolja och mycket timjan. Jordärtskockorna var heller inte så tokiga även om jag inte har ätit det förut.
Vad vi skulle ha till var länge en svår nöt att knäcka, men wallenbergarna gjorde sig utmärkt till. Pojkvännen är ju knusslig med lamm så han fick göra vanliga hemmagjorda hamburgare också. Som tillbehör hade vi hemgjord tsatsiki och tomatsalsa. Det blev riktigt mumsigt och verkade uppskattas av vårt kompispar som hälsade på också.
Jag hoppas att de inte blev uttråkade av vandringen i trädgården och pojkvännens rundvisning av huset med påpekande om allt han gjort. För oss blev det en trevlig kväll i alla fall.
Oftast har vi varit trötta på lördagkvällarna när mörkret faller efter att ha jobbat i trädgården hela dan så det var kul med lite umgänge som omväxling. Som tur är finns det ju inte lika mycket som måste göras längre utan mer tid kan läggas på umgänge med vänner och inomhuspyssel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar