fredag 27 november 2009

Mellan hopp och förtvivlan

Förkylningen börjar ta ut sin rätt, så inte ville jag gå upp ur sängen när pojkvännen var ledig idag och missarna sov gott i sängen (gammalt kort).
När jag väl kom till förskolan var jag hel slut i kroppen så jag insåg att det nog var dags att låta kroppen få vila sig fri från förkylningen. Däremot så hade jag bestämt att gå på jobbchansen vid tio så jag blev kvar till dess.

Det lustiga var att att ett av barnen bestämde sig för att vara doktor och jag fick ligga på mattan eftersom jag hade feber tyckte han. Nåde mig om jag började resa på mig eller flytta på det genomskinliga tyget han lagt över mig. Problemet var bara att orka ta sig upp när jag väl skulle gå.

Sedan har jag varit på banken och försäkringskassan och bråkat. Jag kollade en extra gång på meddelandet från f-kassan idag. Det visade sig att pengarna gått in på ett konto jag inte använt aktivt på tio år. Bra, tänkte jag då kan jag i alla fall föra över pengarna på banken, tänkte jag glad i hågen när jag insett att jag hade mer pengar att vänta än jag trodde. När jag kom till banken visade det sig att det var ju det kontot jag avslutade i våras, så nu befinner sig mina pengar i cyberrymden och räkningarna måste betalas. Jippie.

Bara att traska vidare till f-kassan då bankkvinnan inte kunde lägga in mitt nuvarande kontonummer. Väl där kunde de ju inte göra något, men de lämnade ettt meddelande till personen som hade hand om aktivitetsstödet som skulle höra av sig någon gång. Inte har jag hört något idag i alla fall, ändå skrev de att det var akut.

Nu har jag i alla fall lämnat in ett nytt banknummer till dem, men det brevet måste gå till inläsningscentralen i tjotahejti först. Sedan får jag räkna med att det tar en vecka där och 2 gånger 2 bankdagar att få pengar tillbaks till f-kassan, för att de sedan ska kunna betala ut det på rätt konto. Så vid lucia har jag kanske ordnat upp ekonomin igen. Återstår att se om jag kan låna av brorsan som nog använder internetbanken och därmed betala räkningarna i tid.

Problemet är ju att de tagit bort raden med kontonummer på de blanketter man lämnar in regelbundet till f-kassan och det är inte så lätt att minnas var de betalade in pengarna senast för typ fem år sedan när jag använt ett annat till lönen de senaste tio åren.

Jaja, allt ordnar väl sig till slut, men det är jobbigt när det pågår. Nu vill jag bli frisk också så jag orkar städa och adventspynta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar