söndag 4 oktober 2009

Växthuset påbörjat

I tisdags levererades drygt 4 kubikmeter grus till oss.


Detta grus ska ge en stabil grund till växthuset. För att hålla gruset på plats har en form byggts som har täckts med fiberduk. Sedan var det dags att skyffla upp gruset på skottkärran och köra det hela trädgårdens långsida bort. De första 5 skottkärrorna stod jag för, sedan ville pojkvännen fortsätta.

Trots att det regnade mer eller mindre konstant under eftermiddagen så fortsatte han. Vid sex-tiden på kvällen såg det ut så här:
Idag har han kämpat vidare i lite bättre väder. Till slut blev det färdigt. Det återstår att se om vi får se en tröttkörd man bugga ikväll.

Och av grushögen är det inte så mycket kvar ... Det återstår att se hur mycket vi behöver fylla på till våren.
Så på kvällen blev det soffläge med tända ljus. Det blev ett av dagens inköp på ÖB. Priset var ynka 10 kr.
Tanken var att handla stövlar till mig, men de fanns ju bara för barn- och elefantfötter. De närmsta jag hittade var i storlek 40, typ 4 cm för stora. Suck, det blir till att leta vidare en annan dag. Som tur är hittade jag ett par andra skor som fick fungera med plastpåsar i så jag har hållt mig torrskodd resten av helgen. Det paret stövlar jag äger står på jobbet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar