tisdag 13 oktober 2009

Första snön

Under morgonen kom den första snön, vilket kändes ganska mysigt. Dessa bilder tog jag lite snabbt innan jag gick till jobbet vid halv åtta. Studerar man bilden noga så går det se lite snö på de översta stjälkarna.
Gräsmattan nedanför på innergården var mer vit än grön. Tyvärr var det ju plusgrader så på vägen till jobbet var det allmänt slaskigt, vilket inte gjorde glädjen lika stor. Snö som blir liggande känns helt okej, men slask gillar jag inte.
När jag kom hem vid halv fem låg det fortfarande lite snö kvar i balkonglådorna.

Lite kul då att ändå kunna äta en av årets sista tomater direkt från växthuset. Möjligtvis finns ytterligare en kvar, de andra har hamnat på fönsterbrädan, så jag åt faktiskt en därifrån också. Nästa år när jag får stort växthus hoppas jag på betydligt mer tomater. Förhoppningsvis ska det lyckas med kombinationen större yta och bättre kunskaper. I mina små växthus har det vädrats för dåligt så plantorna har ju inte krävt lika mycket vatten som i friska luften och då går det ju som det gör. Fyra tomatplantor plus några gurkplantor var inte det optimala även om jag haft 6-7 plantor i en 90 centimeters låda förr om åren ...

1 kommentar:

  1. Hade lite regn bla snö när jag åkte till jobbet i morse. Men jag vill inte ha snön.//Britt

    SvaraRadera