lördag 31 oktober 2009

Halloween

För några år sedan hade vi maskerad på ett av de fritids där jag jobbade och då kom jag över de här örhängena i en affär. Några hål i öronen har jag ju inte så det ena gjordes om till ett halsband med hjälp av en läderrem. Sedan har detta hängt med varje halloween när det har varit fest eller maskerad. Förra året var jag på en jätterolig fest och spökade ut mig till häxa med svarta strumpbyxor med vita spindelnät på.

I år blev det ingen fest eller maskerad, men helt utan bus kan man ju inte vara, så smycket åkte på tillsammans med min genomskinliga top med svart spindelnätsmönster igår. Mer utspökad vågade jag inte vara på jobbet. Våra 2-3 åringar kan vara lättskrämda. Ibland räcker det med att man ändrar rösten lite grann i leken för att de ska reagera med en uppskrämd syn och säger att man ska vara snäll igen. I leken testar de mycket känslor, snabbt kan det växla mellan till exempel snälla och arga katter.


Många lade märke till spindeln och en tjej ville klappa den.

Ikväll hade grannarna nog fest för det var fullt med levande ljus fram till deras entré. Tösen i familjen sprang omkring som ett spöke. Det såg riktigt läskigt ut när hon satt i trädet och gungade. Tyvärr hade jag inte kameran med mig och jag känner inte henne så väl att jag kunde be henne vara med på kort.

Däremot kan jag visa några kort från förra årets fest. Lägenheten där festen hölls var rikligt utsmyckad med spindelnät och annan dekoration redan vid dörren.

Även inflyttningspresenten fick gå i samma tema som festen. Som omväxling hade jag faktiskt fått ett ryck i hyfsad god tid.

Ja, här har ni häxan själv ... I år sitter hon vid datorn och bloggar när hon inte ser på Körslaget.
Kanske ska jag ta på mig kläderna igen till vår sagosamling och be barnen hjälpa mig koka häxbrygd. Tyvärr blir det utan mina snygga strumpbyxor ...
Däremot har den hatade oranga halsduken fått åka med till vardags på jobbet. Jag som inte gillar orangt. Kanske börjar jag vänja mig ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar