tisdag 27 oktober 2009

Förkylning och vinstlängtan

Efter en halv vecka med en förkylning som inte släpper så fick huvudvärken som kom avgöra att det var dags att bli hemma och försöka bli av med alla bacillerna. Det är ju inte konstigt att de bosatt sig hos mig med tanke på alla barn som hostar, nyser och snörvlar i min närhet dagarna i ända. Eller rätt i ansiktet om det vill sig riktigt illa, men det är ju något jag får ta på köpet när jag gör arbetspraktik på en förskola med en massa goa ungar i 2-3 årsåldern. Å andra sidan får jag en massa kramar och pussar när jag går hem ibland i gengäld. Medvetet väljer jag dock att vända kinden till.

Så nu sitter jag här och läser ikapp bloggar och via de tävlingar som pågår spanar jag av nyfikenhet in nya. En överraskande vinst är ju alltid trevlig.

Först hittade jag till Mysiga lantliga ting där man tävlar om ett armband och ett plåthjärta.


Sedan lyckades jag faktiskt lära mig länka ihop tävlingsbloggarna med vinstbilderna. Snacka om att känna sig stolt!

Så nu har jag lagt länkar till tävlingarna hos Nyanser av vitt och Vit poesi med bild där. Detta är lite smidigare då jag har ett ganska slött internet. Nyanser av vitt har ett vackert halsband som pris och Vit poesi som lottar ut två handdukar och ett hjärta.

Trots min nyvunna kunskap har jag en del att lära. Hur man får en här-text som länkar direkt har jag ännu inte fått kläm på. Likaså hur blog-lovin fungerar får gärna någon förklara. Nu har jag i alla fall gjort ett försökt.

Nu hoppas jag på lite tur. Det vore i och för sig skönt att bli av med förkylningen också.

12 kommentarer:

  1. Tack för din fina kommentar hos mig! Tråkigt med din tomte/vätte. Ser att ni skall bygga ett rejält växthus. Blir säkert hur fint som helst med dom gamla fönstren. Ska bli kul att få se det färdiga resultatet.

    Ha det gott och krya på dig!

    SvaraRadera
  2. Hej
    Vad kul att du vill delta i min utlottning. För att länka till ett visst ord i din text markerar du bara ordet du vill länka till och klickar på den lilla gröna saken bredvid färgikonen.
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  3. Tack för tipset! Jag får testa det nästa gång.

    SvaraRadera
  4. Hejsan och tack för hälsningen i min blogg :)

    Det har blivit en naturlig fördelning här hemma med sysslorna :) och yngsta dottern står för bakverken och jag håller med om att hon är duktigt - tror jag vet vad för julklapp jag skall ge henne - Leila bakbok!

    Ser att du fått svar om länkning på text och det var ju bra :)

    Visst är det roligt med tävlingar! Jag har själv börjat spana efter dem - så många vackra ting det finns! Hoppas lyckan står oss bi :) Krya på dig nu, ha en bra dag :)

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Kul att du tittade in hos mig. Hoppas att din förkylning snart ger med sig. Det är lätt att råka ut för alla tänkbara baciller när man arbetar med barn. Är själv lärare så jag vet hur det är.
    Hoppas du har tur i någon av tävlingarna. Kram

    SvaraRadera
  6. Hoppas du blir fri förkylningen snart!
    Såg att du fått hjälp med länkningen redan :)

    Ha d gott, o krya på dig!
    Kram Hanna

    SvaraRadera
  7. Hm, nu känner jag mig efter när jag läser om tipset kring hur man länkar. Jag gör på ett mycket mer krångligt sätt.. jag har väl glömt att uppdatera blogspot på något sätt!
    Trist med förkylning! Jag är helt chockad över att jag inte varit sjuk än med tanke på hur jag rest hit och dit under hösten och stött på alla möjliga baciller.. kanske är det så att alla sjukdomar som drabbade mig förra vintern har gjort mig immun mot alla nu?..hoppas kan man ju..

    SvaraRadera
  8. hillo där! hoppas du snart kryaar på dig!såg att du fått hjälp med länkning, kanske jag då ska ta mig an bloglovin...har du konto där, anmäl annars det och titta på på mitt konto och instälningar, där kan du styra om du vill ha mejl när folk uppdaterar! eller undrade du nåt annat?

    må väl, varmkram lotten

    SvaraRadera
  9. Hej,

    tråkigt att du är förkyld. :( Även jag och resten av min familj är det. Maken är precis med barnen till hc för den äldste är verkligen risig.

    Fina tavlor du har! Jag gillar den med sandhjärtat särskilt!
    Har du fått svar om Bloglovin´? Om du först registrerar dig så kan du sedan söka på de bloggar du är intresserade av. Jag tycker det är toppen att bara kunna gå in där och se vilka av mina favoritbloggar som är uppdaterade. Jag ska gå in där nu och lägga till din blogg. :)

    Krya på dig och ha en fin helg!

    SvaraRadera
  10. Tack! Ja det var mycket pill med den här Buketten/vasen...men det var mödan värt.

    Ha en fin fredagskväll!

    SvaraRadera
  11. Nej, arbetslös är inte kul att vara, det har jag varit så jag vet. Nä, det ska vara självvalt i så fall, om man ska vara hemma alltså.
    Hoppas förkylningen ger med sig!

    SvaraRadera
  12. Trist med flunsa och nu florerar dessutom svininfluensan i mina trakter, får se hur man klarar sig från den eller däckar det en totalt??
    Det finns mycket man kan lära sig med en blogg :) och ser att du fått svar på länk-frågan.
    Hoppas du får en fortsatt trevlig helg! /Bea

    SvaraRadera