lördag 17 oktober 2009

Höstidéer

I en rabatt på framsidan har den här lille filuren fått en plats att pryda.

Nu en månad senare är det knappt så han syns, så det finns ju en del löv att kratta. Igår ägnade jag någon timma åt att rensa bort vissna växter ur rabatterna och täcka dem med löv.

Så här fint blev resultatet. Tyvärr så lär de ju fort vissna ner till maskarnas glädje antar jag. Glömsk som jag är så har jag satt pinnar märkta med namnet på bomullsband för att inte vara för hådhänt mot växterna när våren kommer. Om det nu går att läsa dem till våren återstår att se. De är även märkta med korta färgade plastpinnar.

Under tiden jag krattade fick tankarna vandra bäst de ville. Det var väl på gott och ont då jag kom på ytterligare projekt, några som jag fixar själv och några där pojkvännen får bidra. Bland annat vill jag få bort några av lönnarna då de stjäl oerhört mycket ljus vid husväggen, inte bara onödigt stora mängder löv ... :-) Visserligen har vi inga fönster där, men gräset växer knappt heller. Sedan kom jag på att jag vill bygga ett stenröse där det redan ligger några stenar mitt i gräsmattan idag. Då får jag en plats att ha en lila skönhet som snabbt breder ut sig. Namnet har jag dock inte koll på.

Annars har vi ju lite påbörjade projekt som ska slutföras. Jag har äntligen sågat färdigt delarna till min lilla odlingslåda som pojkvännen fick skruva ihop förra helgen. Ännu är jag inte så bra på att skruva utan att förborra. Dessutom har jag ju ett antal projekt till i trädgården som borde hinnas med innan snön lägger sig. Nu ska lådan bara målas också.
Sedan så har vi ju några fönster att ta hand om ....
Vissa behöver nog en del omsorg ser det ut som.

2 kommentarer:

  1. Vad fin lådan ser ut att bli!
    Det var ett gäng gamla fönster... vad ska ni hitta på med dom? Nyfiken :P

    Ang service på symaskiner... vi servade våran gamla 'Bettan' 1996 (!) har för mig att det inte var så himla dyrt. Gubben kom hem till oss, och servade den... Sen dess har den funkat hur bra som helst! Så det var verkligen värt pengarna!

    Ha d gott!
    Kram Hanna

    SvaraRadera
  2. HAR DU GJORT DEN LILLE FIGUREN?

    SvaraRadera