söndag 18 oktober 2009

Sovrumsförändringar

Förra veckan kom äntligen min nya tavla från ÖB upp. Jag tycker den är helt underbar. Dels ser jag den från sängen när jag vaknar, men det är också det första man ser när man tittar in i sovrummet.
Extra nöjd blev jag när jag upptäckte att min ljusslinga lyser över den ljusa delen av tavlan. Nu så här i höstmörkret tänds stjärnorna några minuter innan väckarklockan ringer (självklart lyser de på kvällen också). Jag hoppas det ser mer rakt ut på väggen ...
Som omväxling var vi kvar i stan förra fredagen. Det var helt underbart att bara få vara hemma. Därmed fick jag energi att fortsätta ta tag i sovrummet som fått förfalla under sommaren då jag mer bara varit hemma och vänt på veckorna, åtminstone känns det så. Just denna energi förvånade mig för i normala fall brukar jag vara helt slut på fredagarna, men efter drygt en timmes slummer var jag på hugget igen. Sen är väl hösten en av de tider på året då jag börjar längta efter att göra om ordentligt, tyvärr brukar det ju oftast sammanfalla med perioder då jag inte har pengar att lägga på att köpa nytt, så det är bara denna tavla som är ny. Vissa saker har fått en ny plats och andra tavlor har äntligen kommit upp, så det känns ändå nytt.
Det här kortet är taget till höger om "nya tavlan". Den vänstra tavlan kom upp i helgen. Det är en Alla hjärtans dags-present från pojkvännen som äntligen har fått en passande plats.


Vad underbart det är när man får undan saker som hopat sig och man vet att det dessutom är rent, åtminstone tills misse hårar ner igen ... Stenarna blev tvättad i en sil för övrigt.

Tanken med stenarna fick jag av en vän för rätt länge sen. Ängeln är nog egentligen en tvål som jag fått inslagen i cellofan och ett guldfärgat band någon gång.


Däremot är tanken med smyckena min egen. Om jag nu skulle avslöja saker om mig själv så vore det väl att jag drömmer om en stuga vid vatten samt att jag byter smycken efter kläder och humör. Många är billiga, men vissa är mycket älskade ändå.
Hit fick också kortet med kattdikten flytta. Den röda ramen hamnade där av en slump (ett gratis fynd i soprummet). Ringhållaren skulle dock behöva lite ny glans eller färg ...
Denna dikt gillar jag. Tänk vad underbart det vore att få ligga kvar dessa mörka mornar och njuta av kattens spinnande istället. Gullan lyckas alltid parkera på armen strax innan jag ska upp.
Precis till vänster om dörren har jag samlat lite saker jag har kvar sen mitt marina tema jag hade med exsambon. Många av de större tavlorna fick han behålla. De fanns ju då på IKEA om jag skulle önska dem igen. Sen kortet togs har ett vitt ljus med blåa snäckor och fiskar på glaset tillkommit.
Sen är faktiskt resten av den långväggen tom tills man kommer till fönsterväggen. Äntligen kom dessa ramar upp, det har säkert gått ett år sedan jag satte upp det andra paret.
Detta sandhjärta är också en riktig favorit, den utstrålar harmoni och trygghet tycker jag.
På nästa vägg har tre bordstabletter från Åhlens fått en plats.
Visserligen är de inte gröna, men ändå något som är "hämtat" ur naturen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar