lördag 24 oktober 2009

Första byggprojektet klart

Äntligen är mitt första byggprojekt färdigt att se dagens ljus eller var det gråhet kanske, med tanke på dagens väder. För att få den färdig har jag både sågat, förborrat, skruvat, spikat och målat lådan. Dock tyckte N att de översta vita bräderna skulle slipas och målas en massa gånger så då fick han bli lite delaktig. Nu är den äntligen klar efter flera månaders väntan känns det som.

N tyckte spikhuvudena var dekorativa på sidlisterna så de får synas till jag får lust att dutta färg.

Idag har jag sågat till de smala bräderna som fick bli lösa ribbor i botten. Sen var den äntligen inflyttningsklar! Efter mycket puffande och skuffande kom äntligen odlingspåsen på plats. En av växterna hade gjort sitt under väntan, så det fick bli en aster i dess ställe. Jag hoppas de hinner växa till sig tills nästa år.

Så här i efterhand så kan jag se att en kärleksört hade gett ett större lyft, men de får blomma vid "dammrabatten" istället.
I övrigt har dagen ägnats åt att kratta löv och täcka en rabatt, såga ner buskar med röda bär och höstgullris samt roa sig vid denna stenhög.


Förra helgen kom jag ju på att jag ville göra ett stenröse här som ska få översvämmas av blommor. Idag fick jag lust att börja provlägga stenar jag samlade ihop i andra delar av trädgården. Sedan började jag gräva runt om för att få fram de stenar som ligger där idag. Då upptäckte jag att det fanns en massa olika stora stenar täckta av gräset ... så nu ser det inte lika fint ut ... Vi får se om vi kan hjälpas åt med det imorgon. Då ska vi även göra en "stenkyrkogård". De trasiga stenplattorna som ligger i en hög utanför garaget ska äntligen få göra lite nytta!

3 kommentarer:

  1. Rekorderligt duktigt snickrat! Som ni ligger i med planer över helgen. Här kan man nog säga adjö til alla trädgårdsplaner, nu har första snön anlänt...

    SvaraRadera
  2. Vilket härligt projekt och snyggt blev det också..kanske skulle man (jag)våga prova...!

    Ha en riktigt skön dag/Anne

    SvaraRadera
  3. Vilken fin blomlåda. Duktiga ni är.
    Vad kul att du hittat till mig.
    Ha en fin dag
    Kram Agneta

    SvaraRadera