onsdag 2 september 2009

Besök hos en vän

I måndags var jag hos en vän och hälsade på henne och sonen. Vi hade en härlig dag i solen då vi både hann med att leka i sandlådan och ta en ordentlig titt i trädgården. Jag har varit där flera gånger innan, men det var först nu som trädgården var intressant ...
Det är alltid kul att se vad andra har för växter och hur tankarna går framåt. Med mig hem hade jag två påsar fulla med växter. Det är alltid kul att få nya saker, eftersom det tar både tid och pengar att bygga upp vår trädgård till något bestående. I dagsläget har vi nästan enbart ettåringar.

Med mig hem fick jag två Oregano, två blå Iris, en Flox, två Lammöron, en Akleja och en Alunrot. Dessutom fick jag några nysådda plantor som är kvar i stan.

Idag har jag roat mig med att placera ut dem. Tack vare mitt skrivande nu kom jag på varför det inte stämde bladmässigt med två Aklejor ... det ena var ju en Alunrot!

Lammöronen och Oreganon hamnade i rabatterna på framsidan så länge.

De två Irisarna hamnade tillsammans med Floxen i rabatten vid sidan av huset mot tegelväggen. Där växer det mest klint och en Sommarblomsterblandning nu, därav kaoset i bakgrunden. Vad som händer mer till nästa år återstår att se.

Aklejorna hamnade i min nya rabatt tillsammans med Alunroten. Där har det hänt en del, men jag har inte hunnit visa den ännu.


Ett stort tack för alla växterna! Jag hoppas de kommer att trivas! Nu är de i jord i alla fall, det är ju första steget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar