måndag 31 augusti 2009

Nyfiken återvändo

Idag bär det av till stan igen. Det ska bli kul att se hur mycket som har hänt sen sist. När jag fotade i torsdags så blommade det en hel del. Min lilla gröna frukt som syns i mitten (i närbild i ett tidigare inlägg) är kanske en prydnadspumpa enligt en kommentar jag fått. Det ska bli spännande att se vad det blir ... Luktärtorna finns i både rosa, lila och vitt. Som tur är blommar det lagom även för mig som är lite känslig för doftande växter.
Blomman för dagen trivs där också. Tyvärr är de lite svårfotade med tanke på bakgrunden, men jag är så glad över färgklickarna. Rosa, lila och blått är jag ju svag för både vad det gäller blommor och kläder.

Nu ska jag ut och stoppa de två kärleksörten i jorden innan jag glömmer bort dem! Sedan ska jag hälsa på en kompis med trädgård. Nu lär inte den undgå en granskning efter mitt nyvunna intresse. Jag har mycket kvar att lära!
Ha en underbar dag i solskenet!

4 kommentarer:

  1. Din lilla frukt är en typ av squash eller pumpa. Kanske prydnads men jag tror faktiskt du kan äta den. Du får prova att plocka en och testa.
    Hälsningar
    Eva

    SvaraRadera
  2. Hej hej... roligt att du gillade min "lådda"...tänkte börja mass-producera "casa de flores"...äh jag skoja bara....:)
    Ha det gött!

    SvaraRadera
  3. Så kul att du odlar på din balkong! Perfekt också att ha två ställen, både balkong och trädgård, då kan du prova dig fram vad du gillar och vill odla mer av. Gissar också på att frukten är en typ av squash. Jag har lyckats med squash för första gången nu i sommar och både bladen och de gula stora blommorna påminner om dina. Kul att se vad som händer mer här, ha det gott, Jenny

    SvaraRadera
  4. Vad fint det såg ut med hönsnätet som klätterstöd för dina klängväxter. Ser ut som det fortfarande är riktig sommar på din balkong, vad härligt.

    SvaraRadera