onsdag 26 augusti 2009

Mera blommor

På andra sidan dörren möts man av ett soligt ansikte. Visst blir man glad av solrosor!


Denna står ihopföst tillsammans med några till i två krukor med det som blev över av de frösådda slingerväxterna. Två mer skirt växande med knappt synliga vita blommor, en blomman för dagen och en kraftigt växande planta med blad stora som min handflata. Två likadana har jag på balkongen som redan blommar med stora gula blommor.

Längst ner växer en favorit sedan gammalt, lite blå hänglobelia. I någon låda eller kruka får den bo varje år.

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Tack för ditt besök hos mig.
    Dagliljorna är verkligen fina och de finns i så många färger oxå. Inte är de kinkiga heller. Så det ska nog finnas någon som passar för dig oxå :)

    Blev lite nyfiken på var i Småland du bor.
    Är ju själv en utvandrad smålänning :)

    Ha en fortsatt trevlig helg!
    Kram Mari

    SvaraRadera
  2. Ja, solrosorna är riktiga glädjespridare! Jag har inte haft några i år, jag har så liten trädgård så jag har inte riktigt plats för de stora sorterna!
    Växthusmadam

    SvaraRadera