söndag 23 augusti 2009

Ett hus och en trädgård i förändring

Det är rätt skrämmande att se den här bilden över hur huset och trädgården såg ut förra våren. Fasaden började vittra sönder och i rabatterna frodades ogräset. I rabatterna planterade N hemmasådda plantor med diverse blommor, valda utifrån bilderna på fröpåsarna. Det slutade med att vi hade växter som låg över halva gången.


I år har jag strukturerat upp det hela lite mer. Någon expert på fröer och växter är jag ju inte. Innan har jag hållt mig till tomater och lite kryddor så det blev till att läsa på fröpåsarna och försöka gissa sig till vad som kunde vara fint och lättodlat. Valet föll på vit Strandkrassing och Prins Gustafs öga.

Sedan dess har det hänt lite med huset och trappan också. Det är kanske inte så konstigt att grannarna är glada över förändringen. Vi själva ser ju bara ogräset och de fortsatta projekten.

En närbild av Prins Gustafs öga.


Tyvärr är det mesta redan överblommat nu, så N ville riva upp alltihop. Frågan är vilket som är trevligast, några kvarvarande blommande Prins Gustavs öga eller en tom rabatt? Enligt påsarna skulle de kunna blomma till september respektive oktober, men tji fick vi. Däremot så hittade jag en annan sötnos där:

Visst blir man glad då!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar