söndag 30 augusti 2009

En oväntad överraskning

Länge har jag ångrat att jag sådde fröet till växter som skulle bli så otrevliga, men väljer man en påse med blandade slingerväxter så får man tydligen räkna med överraskningar. Tar man i bladen så luktar händerna illa och det är dessutom lätt att komma åt de lite sticksiga stjälkarna. Växer gör den så det knakar.
Det här är ändå inget av de största blanden ... (taget på min tredje planta i loftgången)
Som tur är har den åtminstone vackra blommor!

Döm om min förvåning när jag helt plötsligt hittade en konstig grönrandig kula på några centimeter i diameter. Nu har den till och med fått sällskap och resten av plantan blommar för glatta livet.
Det är med stor förväntan jag följer tillväxten. Av mina lärdomar från andras bloggar så verkar det vara en melon. Rätta mig om jag har fel! O framför allt, hur vet man när den är mogen? Går den att äta?

1 kommentar:

  1. Hej,

    jag vet inte, men det kan ju mycket väl vara prydnadspumpa pch de ska man inte äta. Hoppas någon annan kan hjälpa dig bättre.

    Vad mycket du får plats med på din balkong, jättefint!

    SvaraRadera