måndag 31 augusti 2009

Torgrundan i lördags

I lördags när jag ändå var hemma i Jönköping så passade jag på att gå på torget. Målet var att finna något nytt till urnan/cementröret på brunnen samt något att placera i min nya blomlåda. Ivrig som jag är så kan jag ju inte vänta tills den är färdigmålad.

Det här blev summan av mina inköp:

Extra kul är det sen att besöka Plantagen eller gå förbi de dyrare blomsteraffärerna på vägen hem och konstatera att man nog inte betalt mer än hälften.

I krukan som står i cementröret revs de gula och lila penséerna ut. Murgrönan, som är kvar sedan tidigare fick sällskap av en Hebe Hybrid Butterflygarden, enligt etiketten som medföljde. Tyvärr såg det så mesigt ut att de något medtagna penséerna fick återvända igen.

Det blev en lite bättre färgklick i alla fall.

I blompåsen från Ikea hamnade två murgrönor, två rosor och en röd läcker sak. Namnet har jag visst inte lagt på minnet. De kommer senare att placeras i blomlådan i bakgrunden som väntar på att de vita listerna ska målas färdigt och spikas fast. Tydligen måste man spackla också muttrade pojkvännen något om. Hmm, jag vill ju ha den färdig nu, det räcker väl med all tid det tar att måla eländet ... men förhoppningsvis är det mödan värt.
Tanken är att den ska få stå bredvid huset på väg mot garaget där det provisoriskt ligger lite plattor idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar