söndag 30 augusti 2009

Välkommen ut i mitt gröna rum ...

Välkommen ut i mitt gröna rum ...


För den med odlarintresse så känns den ganska liten, men jag har ändå försökt få plats med både ätliga saker och det som enbart är en fröjd för ögat. I balkonglådan till vänster finns en jordgubbsplanta, men den är också den enda överlevaren från min förra lägenhet med över 4 år på nacken. Den samsas med små trädplantor som självsått sig. Tanken är att den ska få ny kruka i höst till de bär den ändå ger. Varendaste ett har jag verkligen ätit med andakt.

På golvet står två lådor med blomsterbönor. Fröet fick jag i ett litet guldpaket på mors dag förra året i kyrkan. I år kom de i jorden så vi får se vad det blir, frodigt gröna är de i alla fall.

I två andra lådor står diverse slingerväxter jag sått själv, främst luktärtor och blomman för dagen, men även en ovänlig sak som jag först trodde var krasse ... Tanken är att försköna hönsnätet som är uppsatt för att inte missarna ska balansera på balkongräcket längre.

I lådan till höger finns mina smultronplantor.


I sista hörnet står mitt älskade lilla växthus inköpt på Rusta i år. Där hamnade mina tre köpta tomatplantor och mina sådda gurkplantor. Kanske kan jag äntligen få egna tomater igen.


Gröna får jag i alla fall. De första kom i taket på växthuset.

Nu börjar även gurkbebisarna komma. Vi får se hur det går eftersom det är vanlig gurka.

1 kommentar:

  1. Vilket gulligt växthus! Och så praktiskt. Något att tänka på inför nästa år :-) //Anna

    SvaraRadera