fredag 4 september 2009

Garage-makeover

När jag klippte ner våra buskar i närheten av garaget i våras så upptäckte N hur skabbigt det såg ut gentemot det nymålade huset. Från att vara brunt är det numera rött med vita knutar. Ja, de två sista knutbrädorna väntar fortfarande ...

Medan N målade passade jag på att städa ihop skräpet som låg bakom garaget. Sedan började jag såga ner grenar som hängde över taket. Det slutade med att N tog fram motorsågen och genast blev det betydligt ljusare när de två yttre grenarna åkte bort. Sedan bilden togs har 4 björkar tagits ner. Grannarna på andra sidan gatan börjar se fram emot att få njuta av kvällssolen nästa sommar.

Även invändigt har det hänt saker eftersom jag kom på tanken att vi skulle måla det vitt så vi kan ha tak över huvudet när vi anordnar fest då vädrets makter är emot oss. Det är ju tråkigt att behöva vara inne när det är varmt i luften bara för det regnar.

Innan var det omålat och utgjorde mest en arbets- och förvaringsyta. N tyckte inte vi behövde städa innan kortet togs ... (det tyckte väl jag, men då hade jag fått göra det själv).

Den vita färgen gör viss skillnad.

Sedan hittade jag några fina ljushållare på ÖB som satte igång inspirationen till vilka färger det fick bli.
En närbild gör den mer rättvisande.


På en annan vägg hamnade ett knepigt redskap. Liksom mycket annat var det något den förre ägaren hade samlat på sig. När N pratade med honom så satt det tydligen på en 4 meter lång stör. Enligt honom användes den vid fraktning av timmer på vatten. Jag tycker mest att den liknar en tupp, trots sin lite skrämmande framtoning.
Fler bilder får tas imorgon när vi har dukat och gjort iordning det sista. Det ska bli kul att se vad vi får för reaktioner från dansgänget som inte varit där innan. Så håll tummarna för att vi får en ljum kväll, helst utan regn också när vi står vid grillen.

1 kommentar:

  1. Hej, hösten är en perfekt tid att börja planera för vårens projekt. Kryp upp i soffan, tänd levande ljus och sluka trädgårdstidningar! Vill du plantera lökar kan du göra det i höst, tulpaner, allium och andra vårblommor. När det gäller sommarblommor är det nog för tidigt att så, vet att Pelargoner kan börja sås i februari/mars. De sådde jag ett år och de blev riktigt fina och så hade man ju balkonglådorna fixade, fina ihop med den vita snöflingan.
    Lycka till med dina projekt, ska bli kul att följa!
    Jenny

    SvaraRadera