lördag 19 september 2009

Höstfärgring inne, sommar ute

Förra helgen blev det en tur till Blomsterlandet för att titta efter frö som kunde höstsås. Tyvärr hade de inga fröer kvar, men däremot extrapris på cyklamen och höstglöd. I korgen hamnade det tre härliga lilafärgade exemplar som får pryda mitt köksfönster. Mina hibiskusar som står där i vanliga fall har fått maka på sig från blickfånget.


När jag fotade insåg jag att de nog gjorde sig bättre i en liten samlad grupp.



Ute fortsätter det att blomma för fullt. Luktärterna lyser i både vitt, lila och rosa. Blomman för dagen slingrar sig för glatta livet i hönsnätet och blommar i både vitt, rosa och med inslag av blått.

I en av krukorna i loftgången har en rosa börjat visa sig.

Det enda sorgliga är att de flesta blommor har hunnit sluta sig innan jag hinner komma hem från jobbet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar