fredag 4 september 2009

Appropå missar

Jag har sett så många söta missar på era bloggar. Numera är katterna inte längre så spännande som foto-objekt, men de här bilderna kunde jag inte låta bli att ta.

När jag åkte hem från stan (till pojkvännen) igår, så fullständigt vräkte regnet ner. Alla tre katterna befann sig precis innanför dörren. Detta är ganska ovanligt då de oftast är ute eller ligger och sover. Något senare på kvällen fann Izidor den ultimata platsen, säkrad mot regn.
Mattrullarna väntar på att de ska läggas i garaget på morgondagens grillfest ... Den vi hade lagt ut för att kolla storleken hade kattspår dagen efter ...
Mina två får vara med någon annan dag ... däremot så var de inte glada idag när de fick nya halsband med reflexer på. Jag tyckte de kunde behöva det nu när höstmörkret kommer svepande. Nu när jag själv kör bil inser jag hur viktiga reflexerna är redan nu. Jag får se till att ta fram mina med.
Jag förstår inte varifrån detta mörker kommer, det chockar mig lika mycket varje år. Missar jag några tillvänjningsdagar, eller är det så att det kommer betydligt tidigare bara pang på? Pojkvännen hade nån teori om att det berodde på jordens lutning ...
När jag nu ändå är inne på katter så måste jag visa min fina burk jag fick.

Med boende på två ställen gäller det ju att ha tillräckligt med mat på båda. I stan förvaras maten i klädkammaren för att gå fri från stöld, men hos pojkvännen har jag inte funnit något bra kattsäkert ställe. Senaste lösningen efter alla plastpåsar var en kaffeburk, men det räcker ju bara i tre dar till tre katter. Jag diskuterade mitt lilla dilemma när jag handlade kattmat senast. Efter lite diskuterade om mängd och dylikt så kom hon i kassan på att de nog hade en burk som rymde tre liter. Till min förvåning fick jag den alldeles gratis. De hade tydligen haft dem länge. Jag tycker den är ursöt och perfekt eftersom den rymmer mat till cirka 10 dagar. Nu står den framme bredvid spisen precis till höger om handdukshängaren jag lyckades övertyga pojkvännen om att han behövde. Han fick dock välja modell själv. Detta skedde efter att grytlapparna ett antal gånger hade hamnat i eller bredvid vattenskålen till katterna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar