lördag 26 september 2009

Sopfynd

I huset där jag bor finns ett grovsoprum där det alltid är kul att slänga ett extra öga. I somras hittade jag denna lampa som hade kasserats. På lamphållaren hade det lossnat en liten bit i fästet så den var lite sné, dessutom så var skärmen tilltryckt, men lampfoten var i övrigt välbehållen.

Detta gjorde inte mig något då mönstret och färgerna inte är mina favoriter, så en annan lampskärm får det bli.
Igår hittade jag en annan lampskärm med märket Himla som kastats i samma soprum. Idag limmade pojkvännen lampfästet och med skärmen blev det så här:
Kanske inte den allra snyggaste kombinationen, men den får duga tills en tur gjorts till IKEA för att hitta en lampskärm med bättre passform till både storlek och fäste.
När den väl kom på plats började mina tankar gå till denna dekoration som hänger i hallen där jag gör praktik nu.
Inte för att jag är så pysslig av mig i normala fall, men tanken på att göra en lampskärm med en pärlfrans i nederkanten dök upp. Vi får väl se om det förverkligas.

Ett annat projekt som är på idéstadiet är denna lampa, som också hittades i soprummet samtidigt med lampfoten och den tidigare omnämnda Dracenan. Flera delar saknas visserligen för att bygga ihop lampan igen, men frågan är om det inte går att göra något kul med de delar som finns.
Det här avslutet har jag funderat på att antingen placera som en krona rumt någon växt i rabatten eller vända på och hänga upp ett klotljus i ...

Även takfästet med sina trissor tycker jag är läckert.
Här är tyngden som nog utgjort motvikt.
Kanske har någon av alla er bloggare någon kreativ eller kul idé! Annars får projektet vänta tills jag stöter på inspiration hos någon av alla de kreativa bloggar jag läser. Dock läser jag oftare om trädgård än inredning, så tipsa mig gärna om du hittar någon idérik bloggare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar