torsdag 8 juli 2010

Sent om sider

Någon äkta månadsbild för juni blir det tyvärr inte, men däremot blir det bilder från idag och några i juni av samma plats.

Det här kortet är taget inifrån den 16 juni, för det såg så kul ut när misse drack vatten. Tydligen måste hon ha krok på svansen för att hålla balansen.På midsommarafton tog vi oss tid att röja bort jorden och jag satte upp mitt första växthus på platsen. Det tänkta med riktiga fönster verkar jag få vänta läääänge på. :-( Dessutom har jag inte orkat skruva ihop mer än en låda till. Tanken var att det skulle bli sex stora ... Virket är målat, men sedan ska orken finnas att ta tag i alla projekt som väntar.

I odlingslådan som är klar har sallad, spenat, rucola, rädisor, dill, ärtor och morötter börjat växa. I den vita tänkte jag ha perenner på tillväxt.

Månadsbild den 8 juli 13.10.

Växthuset har fått tomater och en passionsfruktsplanta som hyresgäster och utanför har det blivit lite krukor med överblivna blommor. Med tanke på att vi har kvällssol här, så har vi avnjutit några måltider här.
I samband med flytten åt jag upp min ena tomat, den andra försvann på vägen ... Kanske inte så god eftersom den vuxit inomhus, men lite kul att det fungerade med sticklingar från fjolårets. Det ger åtminstone mig tidigare tomater.
I odlingslådan växer det så det knakar och sambon gillar att vattna här. :-)

Årets första rädisa var klar för provsmakning.
I komposten växer potatisar som vi slängt för de varit ofräscha. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar