torsdag 15 juli 2010

Efter blixt och dunder

I tisdags hade vi ett riktigt dundrande åskväder som gick rakt över oss. En av blixtarna slog tydligen ner på sågen där sambon jobbar, så de fick fixa reservdelar och starta om maskinerna med jämna mellanrum. För egen del låg jag hemma i sängen och var som en klubbad oxe. Det är ju inte första gången mitt huvud blir igenbommat av åskväder.

Senare på eftermiddagen piggnade jag till och fick för mig att gå ut i växthuset och sätta upp pinnar som stöd till tomaterna, som äntligen blivit köpta. Nackdelen med att bo i landsorten är ju att man får samla ihop sina inköp tills dess vi åker in till Jönköping och har ett helt annat utbud att tillgå.

Det var riktigt mysigt att sitta där inne och binda upp tomaterna medan regnet fortsatte droppa ner. Tyvärr är det ju lite trångt, så det var väl inte direkt bekvämt då det är precis så jag får ner rumpan mellan lådorna. Även om jag har ett litet växthus så ska det ju nyttjas och just nu står där 4 IKEA-papperskorgar och 3 balkonglådor med tomater.

Det roliga är att de börjat blomma och första tomaten är på g. Detta gjorde N´s son riktigt avundsjuk när han var här i helgen.


Paraplyet hann bli rätt blött under tiden.
När jag var klar hade krassebladen riktigt vackra vattendroppar som jag lyckades fånga.


6 mm regn gjorde som sagt var susen efter all torka vi haft och idag kom en störtskur med ytterligare 5 mm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar