lördag 31 juli 2010

Mest rosa och vitt som blommar

Som jag har längtat efter malvorna för jag tycker de är så underbart vackra. I onsdags fick jag äntligen syn på de första blommorna.
I dess närhet växer också en vallmo, kanske inte den snyggaste färgkombinationen precis, men så blir det när jag köper påsar med blandat. frö. :-)

Ännu fler härliga varianter.

Samma blommor igen.

Jag var ju tvungen att visa min gamla kollega att alunroten jag fick blommar även om inte miljön är den vackraste.
Äntligen har hallonen växt till sig från att bara varit små gula hårda kulor.

De för en ojämn kamp om utrymmet med dessa buskar som jag inte vet vad det är.

En riktig kämpe är också den här luktärten som fått utstå både dränkning och överdriven torka sedan den flyttade från stan. Frågan är om jag får tummen ur att plantera dem i en vettig kruka ...
Till sist försökte jag denna kväll fånga vår vackra regnbåge. Det såg ut som jag skulle få passera under den på väg hem från jobbet, men tji fick jag. Tyvärr orkade jag inte gå tillbaks till ett ställe där jag kunde få en helare bild, så det här får duga.

Alla bilder tagna den 28 juli.

1 kommentar:

  1. Vackra Malvor! Jag lyckas aldrig riktigt bra med dom och jag vet inte varför, mycket annat går ju hos så det är en gåta.
    Hallonen mognar hos mig med och regnet som fallit har säkert gjort gott.
    Fascinerande med regnbågen.
    Trevlig kväll! /Bea

    SvaraRadera