fredag 23 juli 2010

Pågående blomning

I rabatten närmast gatan har den andra krukrosen från ifjol gått i blom.


Den övre ser verkligen ut som en perfekt ros, men tyvärr blev inte skärpan optimal.
I rabatten framför huset har denna klocka blommat länge nu, men den övre delen börjar tyvärr sjunga på sista refrängen.

Krassen har verkligen tagit sig. När jag planterade den trodde jag att den skulle växa mer på längden/höjden, fast det funkar ju utmärkt i kanten av lådan också.

Mitt franska kungsljus har en ståtlig blomning. Det är kul att åtminstone en av de två jag köpte på rea ifjol överlevde.

I stenpartiet känns det som att det bara blommar mer och mer. Jag börjar förstå varför man skulle skaka påsen ordentligt innan sådd för det lustiga är att i ena halvan växer det mest klint och i den andra sömntuta. De övriga blommorna växer hursomhelst.

Senaste vackra nykomlingen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar