söndag 25 juli 2010

Det är bara REGN hos mig

Igår regnade det en stor del av dagen och i natt har det mer eller mindre regnat oavbrutet, så det var inte särdeles lockande att krypa ur sängen och gå till jobbet. Som ni kanske förstår är det inte konstigt att jag har ont om plats i sängen. Ja, min plats är på höger sida i sängen ...

Enda sättet att ta sig torrskodd till jobbet var knähöga gummistövlar, regnbyxor, keps och regnjacka med luvan tätt ihopdragen runt ansiktet. På ett sätt var det riktigt kul att anta utmaningen att just gå, då vattnet fullständigt forsade fram vid minsta motlut. Ja, vattnet var inte knähögt förståss, men sandaler var som sagt inte någon idé att fundera över ...

Innan jag gick hemifrån tömde jag regnmätaren, varvid vattennivån var precis nedanför den nedre vita kanten, drygt 50 mm. Det som nu är i mätaren, det vill säga 35 mm har kommit idag. Det jag då inte visste var att sambon tömt ut ytterligare 15 mm igår ... så sammanlagt har det tydligen kommit 100 mm på mindre än 2 dygn.


I väntan på torrare tider agerar Izidor dörrmatta.

2 kommentarer:

  1. Min första dag efter semestern och igår och idag bara regnar det... :( men jag tog faktiskt bilen i morse, det räckte m att vara tvungen att ställa väckarklockan i morse. :)

    SvaraRadera
  2. Usch, nej, regn och upp till jobbet! Två jobbiga på en gång...
    Ha det gott
    Charlotta

    SvaraRadera