söndag 18 april 2010

Vårgrönt i stan

I stan händer det inte så mycket utomhus mer än att jag följer mina klematis med spänd förväntan. Det ska bli sååå roligt om jag får se dem blomma i år. De vissna fjolårsbladen kanske man ska klippa bort ... men de är ju mina första som sagt. Fler lär det säkert bli om vi kommer överens.

I lådorna med jordgubbsplantor har det också kommit lite grönt även om jag var rädd att de inte hade överlevt vintern. De har ju bott i loftgången för att jag skulle kunna se till dem lättare och där har de legat otäckta utsatta för vinterns kyla ... så jag är glad om några överlever, annars kommer det väl fler i höst.

Även gräslöken är gång igen. Frågan är om inte den har överlevt mer än en vinter.



Inomhus fortsätter det växa så sakteliga. På mina gamla tomatplantor har jag fått blommor, men jag har missat med pollineringen, kanske får jag fler chanser. Å andra sidan är de ju bara ett experiment då jag läste att de var fleråriga.

1 kommentar:

  1. Strunt i fjolårsbladen på klematisen, de försvinner snart i den nya bladmassan! Samtliga mina klematis har klarat vintern bra, även de som står i krukor - fantastiskt!

    Grattis till blommor på de gamla tomatplantorna! Du vet väl att man kan sätta "tjuvarna" i jord och få nya plantor av dem?

    När drar ni igång växthusprojektet?

    SvaraRadera