fredag 9 april 2010

Månadsbilden april

Ja, det är ju viss skillnad på månadsbilderna nu. Förra gången var det fullt med snö och nu ger trädgården ett mer ostädat intryck på närmare håll.

Det börjar bli dags att kratta över hela ytan och samla upp vinterns alla nedfallna grenar. Sedan är det dags att gräva och förbereda grönsaksodlingen. En ny motorsågskedja behövs för att få bort det sista av björkarna vi fällde i höstas. Tanken då var att en av N´s kollegor ville ha dem, men där har det ju fortfarande inte hänt något så nu får de bli sågade i kortare bitar så de är lyftbara.


9 april 19.15
Det är härligt att se de sista kvällsstrålarna belysa baksidan. Det var nästan så jag funderade på att lägga mig i hängmattan ett slag.
6 mars 19.00
Vid den tredje björken upptäckte jag dessa små sötnosar. Jag antar att det är tusensköna på g.

3 kommentarer:

  1. Tänk vad skillnad en bild gör med eller utan snö. Skönt att slippa den nu.
    Vi har ckså en massa projekt på gång, för många tyvärr, vet inte var jag ska börja.

    HA en tevlig helg
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Så fint med björkarna - men oj vad de suger näring ur omgivningen! För att inte tala om hur mycket vatten de slurpar i sig. Så snart snön har smält bort ska jag också ut och samla ihop alla nedfallna grenar och kvistar. Använder dem att bottna med i årets odlingslimpor.

    SvaraRadera
  3. Nog är man sugen på att fixa i trädgården.
    Det är så härligt att se alla vårtecken från alla håll i landet.
    I morgon åker jag hem från Sälen. Gissa om jag längtar efter att få se hur långt det har kommit, efter att ha varit iväg i 1½ vecka.

    Kram Mari

    SvaraRadera