söndag 4 april 2010

Ja, här händer det grejer både ute och inne

Pojkvännen har varit superflitig och grejat och donat så nu är vardagsrummet tapetserat och golvet börjar komma på plats, men tyvärr glömde jag kameran hemma i stan idag, så det blir inga bilder på varken det ena eller det andra. Så går det när man tar med kameran på promenad och sedan byter till vårigare jacka och stressar iväg efter en ny snabbpackning.

Så månadsbilden får vänta till en annan helg, men visst är det underbart att gräsmattan äntligen är grön och vårlökarna har börjat titta upp.

På dagarna är det ljummet i luften medan kvällarna fortfarande är riktigt ruggiga. Idag var det riktigt mysigt att fika ute på kyrkbacken, men tyvärr hålls jag mest inne och pluggar. :-(
Jag hoppas det blir fint väder när jag känner mig ledig också. Däremot tillåter jag mig att läsa trädgårdsböcker i sängen både morgon och kväll och drömma om den annalkande blomstrande våren.

Ha en fortsatt härlig påsk!

2 kommentarer:

  1. Visst är det så ofta att man önskar att man hade kameran med, jag är rätt så dålig på det men har blivit bättre. Dock inte på att ta bilder men det kommer kanske.

    Ha det gott
    Kram anna

    SvaraRadera
  2. Jag drömmer också om våren, sommaren, trädgården, ljumma vindar och piondoft... ;)

    SvaraRadera