onsdag 7 april 2010

Påsk i lightversion

Lite vårfärgring behövdes ju för att liva upp i loftgången utanför ytterdörren. Dessa arrangemang har väl stått där sedan förra helgen.

Och den gamla woken kom till användning med lite kycklingar och ägg förståss. Murgrönan som tidigare stått i kruka rycktes upp och vattnades. Tyvärr hade den ju så stora rötter att den inte fick plats i krukorna, men den kommer säkert till användning någon annanstans.

Egentligen gillar jag ju både traditioner och pyntande, men att fira påsk på två ställen lite hipp som haver gav inte mig någon större motivation, så påsklådan hamnade nästintill oöppnad i hallen.

Däremot så överraskade N mig med en höna redan på onsdagen. Den fick bli en del av vår lilla påskdukning. Självklart ville jag ha traditionell påskmat även om det bara blev ägghalvor, lax, kex, lite frukt och tomater. N´s förslag var pizza, men det röstades definitivt ner. Han åt istället grillade revben och potatissallad. Vaddå påsksabotör???

Tidigare på dagen blev det en "grön" lunch, eftersom vi inte hade åkt iväg och fixat påskmat. N´s son åt tydligen inte ägg, men som tur var fanns det köttbullar i frysen ... och N blev jätteförvånad över att han kunde lyckas göra spenatstuvning. Den var förvånansvärt god, annars är ju mammas den bästa. Min brukar bara bli sådär.
Även hemma hos N fick jag en påskpresent, men den kunde jag ju inte öppna innan den hade förevigats. Sådana här presenter hör ju inte till vanligheterna, så det var extra kul.

N´s ägg var väl inte så spännande, men han äter ju typ bara en sorts godis, en sorts chips av ETT märke, så det finns inte så mycket att välja på.
Dagens återstod av påsken.

Tuppen/hönan börjar tyvärr vissna ner,

men visst är den fräck?

1 kommentar:

  1. Jag gillar påsktuppen. Har aldrig sett något liknande.

    SvaraRadera