onsdag 21 april 2010

Brrr

Fy sjuttan vad det har varit ruggigt idag. När jag klev av tåget hade jag mest av allt lust att vända hemåt och gå i ide under en filt i soffan. Som tur var lärde jag mig av gårdagen och tog vinterjackan igen. Dessutom var min kollega sjuk för hon hade tappat rösten och lät bara som en väsande orm i bakgrunden när mannen ringde, så jag fick en extra promenad mellan förskolorna idag i blöta skor.

Jag tror det är nästan första gången i år som det har regnat en tisdag, onsdag eller torsdag när jag varit ute med barnen sedan jag började jobba i januari. Visst en gång innan har vi roat oss med alla regnkläder och stövlar, men då var det nog bara blött sedan innan tror jag, men idag var det knappast mysigt då det kom hagel. Som tur var höll barnen humöret uppe även om de knotade när jag hävdade att det var galonisar och stövlar som gällde när vi skulle gå ut. Däremot var det skönt att få komma in i värmen igen trots extra fleecetröja, mössa och vantar.

Stackars blommor som får frysa, men de upprätta blåa stjärnorna lyste glatt upp tillvaron ändå ikväll.

1 kommentar:

  1. Usch, jag känner med dig och barnen. Hagel! Lyssnar just på väderrapporten: hos dig blir det uppehåll och i inlandet minusgrader i natt, hos oss snöblandat regn i em, frampå sennatten troligen minusgrader.
    Det blir växthusjobb för mig idag.
    Ser att ett av dina mål för 2010 är att bli bättre på att fotografera. Det skulle jag också vilja bli men chansen är liten eftersom jag ser så himla dåligt. Måste peta in mina bilder i datorn för att över huvudtaget kunna skönja vad linsen fångat. Tur att man kan förstora både text och bilder i datorn, annars skulle jag inte kunna ha någon blogg eller följa andras. När det gäller foto har jag stor glädje av en "fotoskola" som en som kallar sig "Gullvivan" har på Allt om trädgårds diskussionsforum. Även andra deltagare där ger användbara tips.

    SvaraRadera