lördag 24 april 2010

Minnet sviker

Ja, idag lyckades jag glömma handväskan hemma i stan när vi åkte iväg till pojkvännen. Hur smart är det att köra bil med körkortet hemma? Tja, det positiva är ju att det alrig hänt förr, men det blev väl för mycket bland alla kartonger jag flyttade ned till bilen som ska flyttas till pojkvännen.

Dessutom är det surt att vara både pengalös och utan mobil, hemtelefon och kamera. Ja, kameran saknar jag väl mest förståss då det vore kul att dokumentera vad som hänt i trädgården sedan sist samt att jag tog en del kort hemma både på sådant som blommar och lite bilder från när jag sådde en drös frön igår och imorse. Ja, fröken var morgonpigg vid kvart i sex och gick upp och läste en stund i en trädgårdsbok innan lusten att fortsätta så tog över.

Sedan har jag varit på torget och shoppat loss. Väl hos pojkvännen har jag sopat trappan och byggt om vårt stenröse. Tanken är ju att lite blommor ska få plats mellan stenarna. Sedan blev det stenar över och dem kunde jag ju lika gärna använda till en ny tänkt rabatt ... NU, några timmar senare är jag rätt mör i benen.

Ja, bilder får väl vänta till nästa helg kanske, då jag dessutom har fått det ännu struligare med Telenors mobila bredband, så lösningen just nu jämfört med ett dött sådant är att avinstallera den nya programvaran som supporten rekommenderade och hoppas på att få tillbaks den gamla och ta att jag måste ansluta igen var femte minut typ. Ja, livet är inte enkelt när valet står mellan pest OCH kolera eller döden.
För om det var fel på bredbandet kunde butiken inte kolla förrän på tisdag då de kunde låna chefens dator ... Annars är det kanske fel på någon USB-port hos min dator eller programvaran jag fick i uppgift att ladda ner. Suck, risken är att jag blir nätlös hemma i stan i 2 veckor ...

Visst Telenors strul har väl minskat min tid framför datorn drastiskt, men att vara helt utan är inte smidigt då jag behöver betala räkningar, alltid lånar om biblioteksböcker på nätet samt läser era härliga och inspirerande bloggar förståss.

2 kommentarer:

  1. Pank och utan mobil och kamera och ovanpå det bredbandsstrul! Vad har hänt? Hoppas verkligen att allt ordnar upp sig för dig snart.

    För några inlägg sedan visade du bild på något som tittar upp i rabatten hos påskliljan. Det ser ut som små lönngroddar. Växer det lönn i närheten?
    Här kryllar det av sådana krumelurer, jag drar upp dem så fort jag ser dem.

    Trevlig fortsättning på helgen!

    SvaraRadera
  2. Hoppas att det reder upp sig med allt strul. Man kan ju bli smått galen på teknik som inte fungerar.
    Jag instämmer med föregående talare att det är lönnskott du har i rabatten. Det är de små "näsorna" som slår rot.
    Tack för dina fina ord om mina odlingsbäddar. Du undrade över den upphöjda vallen och jag hade mycket riktigt inte skrivit något om den. Det är potatis som döljer sig därunder.
    Ha en fortsatt skön helg i vårsolen. Kram!

    SvaraRadera